کاربرد زهکش عاجدار در خشک نگهداشتن پی ساختمان

استفاده از زهکش عاجدار یا دیمپل شیت برای حفظ پی از رطوبت

مساله اصلی زیرزمین های مشکل دار ساختمانها اغلب رطوبت است، و مشکلات رطوبت زیرزمین به راحتی قابل رفع نیست. راه حل مشکلات زیرزمین نمناک به طور غیر مستقیم با موضوع ساختمان سبز مرتبط است. با این حال، در سال‌های اخیر، سازندگان سبز (یعنی سازندگانی که بر بهره‌وری انرژی تمرکز می‌کنند) متوجه مشکلات رطوبت در ساختمان‌ها شده‌اند، به این دلیل که مشکلات عایق کاری حرارتی با مشکلات رطوبت مرتبط است. چرا که زیرزمین مرطوب مشکلاتی چون مصرف انرژی زیاد و تهدید سلامتی و بالا بردن سرویس نگهداری را به همراه دارد. سازندگان ساختمان سبز بیشتر احتمال دارد که یک زیرزمین خشک بسازند تا سازندگان معمولی و به این ترتیب، ساخت زیرزمین خشک به یک دغدغه ساختمان سبز تبدیل شده است. اگر علاقمندید راجع به ساختمان سبز و گرفتن تاییدیه های آن بیشتر بدانید مطلب اخذ تاییدیه ساختمان سبز را بخوانید.
یکی از راه های زیبا و ساده برای کاهش احتمال مشکلات رطوبت در زیرزمین، نصب یک لایه زهکش عاجدار در قسمت بیرونی دیوارهای زیرزمین است. زهکش عاجدار چیست؟ (تصویر زیر)

محصول زهکش عاجدار و مشخصات فنی آن را در محصولات فروشگاه ما ببینید

دیمپل شیت

ورقه ای از پلاستیک نیمه سفت (معمولاً پلی اتیلن با چگالی بالا) است که به صورت رول عرضه می شود. از زهکش عاجدار برای خشک نگه داشتن دیوار زیرزمین استفاده می شود. زهکش عاجدار به کاهش فشار هیدرواستاتیک نزدیک دیوارهای زیرزمین کمک می کنند. این پلاستیک به شکل شانه تخم مرغی ست، با فرورفتگی های بیرون زده که مقاومت مکانیکی غشاء را زیاد می کند.

ضخامت آن معمولاً بین ۸ میل تا 12 میل است. هنگامی که زهکش روی دیوار بتنی قرار می‌گیرد، عاج ها باعث می‌شود بین پلاستیک و دیوار یک فضای آزاد و در نتیجه هوا بین پلاستیک و بتن باقی بماند. اگر هر آبی از محوطه اطراف به بتن پی نزدیک شود و به این فضای هوایی برسد، به راحتی به پایین پی می ریزد. در حالی که یک زهکش به انتقال آب به پایین دیوار زیرزمین کمک می کند، برای خشک نگه داشتن زیرزمین کافی نیست. زهکش عاجدار بخشی از یک سیستم تخلیه زهکشی است که شامل یک لوله زهکشی در پایین پی است .

در حالت ایده‌آل، سیستم تخلیه زهکشی شامل لوله‌های پی وی سی سوراخ‌دار ۱۰ سانتی است که با یک پارچه فیلتر خاک«ژئوتکستایل» و سنگ خرد شده احاطه شده است. (شکل زیر)

use of dimple sheet to avoid moisture foundation

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
+989358595280