خانه هوشمند آرکتور

امکانات خانه هوشمند با نصب سنسور یا حسگرهای محیطی و حرکتی امکانپذیر می گردد. این سنسورها عوامل محیطی را به پردازشگر مخابره می کنند. پردازشگر بر اساس برنامه های داده شده به آن و بر اساس تنظیمات اختصاصی شده کاربر، به عملگرها فرمان اجرا می دهد. در نتیجه بدون نیاز به دخالت کاربر، انجام کارهای روتین روزانه امکانپذیر شده است. هوشمند سازی همچنین در فضای سبز، بام سبز، دیوار سبز، ادارات و بیمارستانها، فرودگاه ها ، مجتمع های تجاری و خدماتی کاربرد فراوان دارد.

برای دیدن بخشی از عملکرد خانه هوشمند این موضوع لطفا ویدیو زیر را مشاهده کنید. مدت ویدیو کمتر از دو دقیقه

با اینکه هوشمند سازی اتفاق خیلی جدیدی نیست و سالهاست انواع مختلفی از ابزارهای هوشمند و رباتیک در عرصه لوازم خانگی و صنعت عرضه می شود، اما همزمان امکانات و ظرفیت های هوشمند سازی منازل نیز افزایش می یابد. خانه هوشمند آرکتور تفاوتهای جدیدی با هوشمند سازی های نسل گذشته دارد که می خواهیم چند نمونه از آنها را بیان کنیم:

1- با یک دستگاه کوچک هوشمندسازی باندازه کف دست که در تابلو برق هوشمند سازی نصب می شود  تمامی دستگاه های برقی شما با هم در ارتباط هستند. به این معنی که نه تنها یک دستگاه برقی به تنهایی قابل کنترل و تنظیم است، بلکه می توان آن را در ارتباط با دستگاه های برقی دیگر درون خانه کنترل کرد، این روش باعث می شود بتوان سناریوهای متفاوتی را برای انجام هماهنگ کارها در ساختمان برنامه ریزی کرد و هر سناریو فقط با فشار یک دکمه بر روی موبایل یا تاچ پنل قابل پیاده سازی و اجرا می باشد.

2- با خرید یک دستگاه هوشمند سازی و نصب آن به همراه سنسورهای مورد نیاز شما، می توانید  20 زون مختلف هوشمند در منزل داشته باشید. که در هر زون می توانید چندین سنسور را به هم متصل کنید. 

3- در این سیستم هوشمند سازی نیازی به برنامه نویسی نیست، در نتیجه تمام کاری که باید انجام شود استفاده از اپلیکیشن دستگاه موبایل یا صفحه لمسی درون واحد است.

4- امکان پیاده سازی هوشمند سازی هم در ساختمان های ساخته شده و  هم در ساختمان های در حال ساخت وجود دارد. زیرا پیش نیاز هوشمند سازی ساختمان استفاده از یکی از دو بستر زیر است:

الف. یا در هنگام ساخت و سیم کشی ساختمان پیش بینی هوشمند سازی انجام شود و کابل کشی مورد نیاز شبکه هوشمند بر اساس پروتکل TCPIP نصب شود.

ب. روش دیگر اینست که از طریق وای فای و مودم، ابزارها و سنسورها به سرور متصل شوند.

هوشمند سازی ساختمان بسته به نیازها و اولویت ها در هر ساختمان متفاوت است. هوشمند سازی علاوه بر راحتی می تواند ابزاری بسیار کمک کننده برای بشر باشد که با جمع آوری اطلاعات محیطی کمک شایانی به صرفه جویی مصرف انرژی، استفاده بهینه از انرژی و کمک به مانیتورینگ و ارتقا سلامت و امنیت و رفاه نماید. برای مثال یک ساختمان می تواند تنها برای روشنایی از هوشمند سازی بهره مند باشد، در حالیکه ساختمانی دیگر علاوه بر روشنایی، هوشمندسازی امنیتی و دزدگیر و اعلام یا اطفای حریق را نیز داشته باشد. 

در زیر با برخی از امکانات و تجهیزات و سنسورهای قابل افزودن به ساختمان برای هوشمند سازی آشنا می شوید:

1- سنسور دود:

طبق استاندارد سازمان آتش نشانی ساختمانها به سنسور اعلام حریق تجهیز می شوند. در خانه هوشمند ، امکان اتصال سنسورهای استاندارد به داخل تابلوی هوشمند وجود دارد. بنابراین با تجهیز ساختمان به دستگاه سیستم هوشمند امنیتی،عملا قابلیت اعلام حریق نیز در پروژه ایجاد می شود.

2- سنسور رطوبت

آبیاری هوشمند گیاهان با برنامه زمانبندی، باعث حفظ سلامت و افزایش طراوت آنها می گردد، بهترین روش برای این کار استفاده از سیستم هوشمند آبیاری می باشد. با هوشمند سازی آبیاری و کاشت سنسورهای رطوبت و سنسور باران، تنظیم زمانبندی آبیاری به صورت اتوماتیک یا سادگی فشردن یک کلید لمسی اپلیکیشن بر  موبایل یا مانیتور لمسی امکانپذیر است.

3- سنسور گاز

در هر قسمتی از ساختمان که انشعاب گاز وجود داشته باشد یک سنسور گاز نصب می گردد تا در صورت بروز نشتی، شیربرقی گاز بصورت خودکار بسته شود

4- کلید هوشمند

چراغهای یک خانه هوشمند علاوه بر مانیتور و موبایل و ریموت، میتوانند توسط کلیدهای لمسی نیز کنترل شوند. کلید های هوشمند با کنترل مستقیم سرخطهای روشنایی، نیاز به کنترلرهای داخل تابلو را مرتفع می کند.قابلیت کنترل از طریق وای فای و ریموت باعت انعطاف فوق العاده این محصول در ارتباط با قسمت های دیگر خانه هوشمند شده است,.
استفاده از تکنولژی زیرو کراس امکان اعمال تغییرات دلخواه بدون نیاز به برنامه نویسی را فراهم کرده است و داشتن تنوع رنگ و طرح کلیدهای هوشمند، از ویژگیهای منحصر به فرد کلیدهای این شرکت است.

5- شیر برقی گاز

با نصب شیر برقی گاز، امکان قطع گاز در زمان بروز نشتی بصورت خودکار وجود دارد. همچنین در صورتیکه فراموش کرده باشید در زمان خروج از منزل، گاز را قطع کنید، می توانید این کار را بوسیله موبایل از راه دور انجام دهید. امکان باز کردن شیر برقی از راه دور وجود ندارد و تنها بورت حضوری امکانپذذیر است. (به جهت افزایش ایمنی )

6- سنسور دما (کنترل سرما و گرما)

کنترل هوشمند سیستم های سرمایشی و گرمایشی، علاوه بر صرفه جویی مصرف انرژی باعث افزایش بهره وری و کار آمدی بیشتر این سیستم ها می گردد.امکان کنترل گرمایش و سرمایش از راه دور، یکی از پرطرفدارترین موضوعات این محصول است، بخصوص در مورد ویلا های تفریحی با روشن کردن سرمایش یا گرمایش از راه دور، در زمان رسیدن به ویلا از دمای مطبوع دلخواه خود لذت می برید.

همچنین با هوشمند سازی کنترل گرمایش استخر و جکوزی از راه دور می توانید پیش از رسیدن به ساختمان، با یک فرمان آنها را برای استفاده آماده نمایید.

7- سیستم صوتی

با توزیع بلندگو در قسمت های مختلف یک خانه هوشمند، می توانید از یک صدای با کیفیت که بطور یکنواخت، در تمام قسمت ها شنیده می شود لذت ببرید.امکان پخش موزیک از طریق موبایل، مانیتور یا پلیرهای مخصوص دیواری وجود دارد.زیبایی، کنترل آسان و توزیع خوب صدا در قسمت های دلخواه، باعث شده تا این قابلیت جزو پرطرفدارترین محصولات شرکت باشد

8- مانیتور لمسی

مانیتور خانه هوشمند امکان دسترسی شما به تمام مصرف کننده ها اعم از چراغها، پرده های برقی، سیستم سرمایش و گرمایش، اعلام سرقت، حریق و نشت گاز، سیستم صوتی و همه تجهیزات را فراهم میکند این مانیتور در سایز های مختلف قابل ارائه است.

9- تابلوی برق

چنانچه میخواهید واحد خود را به یک سیستم هوشمند کامل مجهز کنید، نیاز به یک تابلوی برق مناسب هوشمند سازی دارید که علاوه بر فیوزها و لوازم توزیع برق، تجهیزات کنترل هوشمند ساختمان نیز در آن نصب شود. سایز این تابلو متناسب با مقدار قابلیت های مورد نظر تغییر می کند.

10- دستگیره و قفل هوشمند کارتخوان

در قسمت ورودی واحد و یا هر دری که نیاز داشته باشید میتوان نصب کرد در اینصورت امکان باز کردن درب مورد نظر بوسیله کارت یا تگ مغناطیسی امکانپذیر است سیستم کارتخوان (RFID) قابلیت تغییر سناریو در هنگام ورود و خروج از درب اصلی واحد را نیز انجام می دهد.
بطور مثال در هنگام خروج از واحد با نگه داشتن کارت بر روی دستگاه، سناریو خروج فعال می شود در این حالت، چراغها خاموش شده، شیر برقی گاز بسته می شود. دزدگیر روشن شده و فنکوئل ها در حالت کم ظرفیت قرار می گیرند. بنابراین بدون نیاز به انجام این فعالیت ها می توانید از خانه خارج شوید.

11- پرده برقی

با نصب ریل پرده برقی، امکان کنترل پرده ها بوسیله مانیتور، موبایل، ریموت و یا سناریو وجود دارد در حالت استفاده از سناریو، زمان باز یا بسته شدن پرده ها در ساعتهای دلخواه شما در طول شبانه روز بصورت خودکار اتفاق می افتد.

12- کرکره برقی و جک برقی

کنترل کرکره برقی / جک برقی نیز مانند تمام تجهیزات واحد از طریق موبایل، مانیتور، ریموت امکانپذیر است. علاوه بر این، می توانید در هنگام ورود به ساختمان از دستگاه کارتخوان مقناطیسی(RFID)  نیز استفاده کنید یکی دیگر از جذاب ترین روش های بازکردن کرکره برقی، استفاده از اثر انگشت روی حسگر موبایل است به این شکل که جهت افزایش امنیت ورود به ساختمان میتوانید در قسمت نرم افزار خود اثر انگشت خود را به عنوان رمز ورود تعریف کنید

در نظر داشته باشید همانند تمامی پروژه های برقی انجام هوشمند سازی نیاز به زمان برای برآورد ریالی و زمانی بر طبق نیازها و خواسته های کارفرمایان محترم می باشد.

بهترین زمان برای انجام هوشمند سازی در هنگام سیم کشی ساختمان یا در هنگام طراحی سیستم تاسیسات برقی است. اما برای ساختمان های ساخته شده نیز همانطور که گفته شد شرایط هوشمند سازی از طریق وایفای قابل دستیابی است.

لطفا جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.

09124502949

همچنین ویژگیهای یک خانه هوشمند را اینجا بخوانید.

سبد خرید
+989358595280