معرفی محصول وال پست اسنووال: اهمیت و نقش وال پست ها در تامین دوام و ایستایی و سختی دیوارهای مصالح بنایی غیر مسلح بر کسی پوشیده نیست. دیوارهای مصلح بنایی غیر مسلح خارجی و داخلی عمدتا جزئی از سیستم باربر ثقلی  لرزه ای ساختمان محسوب نمی شوند. بنابراین جدا سازی آنها از سازه بابربر(سقف اسنودک را ببینید) هدف اصلی است که نقش وال پست در این میان همین جداسازی می باشد.بنابراین شکل کلی عملکرد دیوارهای مصالح بنایی تحت بارهای خارج صفحه به شکل زیر می باشد:
اولین و مهمترین نقش وال پست تامین تکیه گاه برای دیوار مصالح بنایی و ایجاد پایداری قابل اعتماد برای آن می باشد.نقش و عملکرد وال پست در موارد زیر مورد انتظار می باشد:
1- تامین تکیه گاه جانبی خارج از صفحه برای دیوار غیر سازه ای با مصالح بنایی
2- عدم تاثیر بر عملکرد ثقلی و لرزه ای المان سقف (سقف اسنودک) و تیر
3- تامین مقاومت خمشی و برشی مورد انتظار به عنوان تکیه گاه جانبی دیوار مصالح بنایی تحت بارهای لرزه ای و بار باد
4- محدود کردن تغییر شکل ها ی خارج صفحه دیوارهای غیر سازه ای تحت بار لرزه و باد
5- عدم تاثیر بر رفتار جانبی قاب سازه ای به منظور جلوگیری از عملکرد میانقابی(مگر اینکه سازه برای عملکرد میانقابی طراحی شده باشد.)
این عنصر (اسنووال) علاوه بر اینکه تکیه گاه مناسبی برای دیوار فراهم می کند، این امکان را فراهم می کند که دیوار به سقف نچسبد و در نتیجه در هنگام لرزش مستقل از سازه عمل کند و سازه را درگیر تنش های محاسبه نشده نکند. به این ترتیب هم سازه  سقف (سقف اسنودک را ببینید)و هم دیوار در نقش مورد انتظار خود ظاهر می شوند. این عضو به شکل یو می باشد و سوراخ لوبیایی آن امکان و اجازه جابجایی در جهت یک محور را می دهد.
سبد خرید
+989358595280